Sunday, June 19, 2011

Home » » YB Ustaz Najmuddin di majlis kenduri Kg Expo

YB Ustaz Najmuddin di majlis kenduri Kg Expo



Salam bahagia kawan-kawan,


Hari sabtu, 18 Jun 2011, saya sekeluarga menghadiri majlis perkahwinan sepupu suami, anak Pak Cu di Kampung Expo, Taiping. Pak Cu ni kira bapa sedara en ayah ler..

masa tengok dok sibuk-sibuk ke hulu ke hilir.. sibuk ngejor anak-anak & anak sedara sebenornya.. saya bukan ade koje pun.. kecuali suami yang kena jadi ‘manager uruskan lauk-pauk pengantin’. Saya cuma tolong sikit2 apa yang patut jer.. almaklumlah kenduri ni katering. Sambil kejor anak-anak, koje saya adalah snap gambor sana-sini..

tetiba, ternampak kat belakang.. macam public figure yang dikenali.. tapi tak pasti betui ke tak.. then tanya zura (anak PakCu), katanya YB Najmuddin, ADUN Batu Kurau .. Thumbs up saya kan selalu tengok dalam TV jer.. jadi ambil lah peluang ‘snap’ gambor nya..


Orang Perak usah kabo kalo kome tak kenal ADUN Batu Kurau, YB Dato’ Hj Mohd Najmuddin bin Hj Elias.
 


masa ni, staff katering tu sibuk dok siapkan untuk hidangan buffet.. saya pun wonder, napa YB tak nak makan kat meja, tapi memilih untuk makan di belakang.



saya malu nak tegur.. tapi tak malu pun ku snap gambor nya banyak-banyak.. betul la kata pepatah ‘Tak hilang bisa ular menyusur akar’



tengok, bukan saya sorang jer, photografer pengantin ni pun amik kesempatan untuk ‘tembak’ beberapa keping foto YB. Sah-sah la kamera saya cikai jer.. compare dengan kamera photografer ni.. Winking smile





YB Najmuddin memberi ucapan sepatah 2 kata untuk pengantin.. sempat lagi YB puji PakCu.. “antara ketua kampung di perak yang paling hensem”.. Winking smile 

PakCu memang hensem.. Winking smile  (ni puji pak sedara, takde udang sebalik batu pun..) sayang pakcu takde anak teruna. Kata suami, masa dia kecik dulu, arwah Makcu memang selalu la bawa dia g jenjalan.. Plannya nak belek album gambor2 lama kat rumah PakCu., tapi tak sempat.. mungkin lain kali lah kot..

  Smile with tongue out sian pakCu semalam hari sangat panas terik sampai ke petang.. jemputan ramai pulak tu.. sampai sunburn muka.. petang tu, lepas asar baru pakcu dapat berehat dan menjamah nasi.. ingat senang ke jadi tuan rumah kenduri kahwin ni.. dan Pakcu ni memang jenis yang sambut sendiri semua tetamu..




ni jer gambor pakCu yang sempat saya snap semalam.. biasalah, saya kan memang suka snap candid jer..

Jangan lupa sertai Simple Giveaway Kakyong HY Ibu 3A

p/s
nanti saya update lagi kesah kenduri nih… btw, semalam Fikri masih demam.. tak sudah2 dia dok ajak balik rumah jer.. nanti lah saya up n3, 6 hari juga fikri demam..
kawan-kawan blog, maaf yer.. sebab saya masih tak sempat nak catch-up dengan blogwalking.. sabor yer.. nanti saya jengah blog kome.. Smile

salam kasih sayang,



kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .