Tuesday, November 15, 2011

Home » , , » BBM : kad perkataan sama bunyi

BBM : kad perkataan sama bunyi



Salam bahagia,





saya dah lama mencari contoh kad untuk perkataan sama bunyi seperti ni… bukan sehari saya mencari.. tak sangka saya bertemu jodoh dengan blog cikgu liza Winking smile  Terima kasih cikgu Liza… saya merasa sangat berbesar hati dengan perkongsian cikgu ni..


updated : Terlupa nak sharekan linknya tadi.. amik kat SINI ya..


Alhamdulillah, saya dah print sikit.. setakat untuk menguji kemampuan anak-anak. Smile





Saya ajar kan Fikri dan Haris, cara untuk membaca kad ini. Fikri cakap “senang ajer.. tak payah eja pun.. sebut jer”.. jangan berlagak sangat abang Fikri..


Haris?? … maklong nya terpaksa urut dada berkali-kali… 2-3 kali saya ajar kaedahnya, agak lambat dia faham.. saya juga masih cuba mengenalpasti apa punca nya sampai dia masih lambat nak menyebut, mahupun mengeja. Confused smile


Semalam saya buat sesi.. di mana saya mengeja , Fikri dan Haris sebut apa yang saya eja… nampaknya Haris masih ketinggalan. fuuuhh… takpa, kita buat lagi nanti.. bila dah selalu, bak kata Cikgu NZA.. kerap latih tubi..


Kanak2 sebaya fikri perlu lebihkan latih tubi, mengeja secara kuat n brkali2..






p/s

Haris sudah ada kemajuan, hari ni dia sendiri buka buku tanpa saya panggil. Alhamdulillah, semangat tu sudah ada. tapi dia masih fobia tengok perkataan banyak-banyak.. masih susah nak menyebut sukukata yang dieja.

Fikri dan Haris ni sebenarnya masing2 ada weak & good point.. Dari segi penulisan, tulisan Haris cantik dan tersusun, Fikri…??!! hmmm... way to go.  Fikri suka melukis tapi tak berapa bagus sangat dalam mewarna.. takpa boleh dibanyakkan lagi latihan. Haris pula cekap mewarna, tapi kurang pandai melukis.. Winking smile Haris ni tak macam ayah dia yang suka melukis.




salam kasih sayang,
.


kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .