Thursday, June 9, 2011

Home » Kembali mengupdate blog ini ;)

Kembali mengupdate blog ini ;)



Salam bahagia kawan-kawan,

Lama nya blog ni terbiar.. bulan May hanya buat 1 entry sahaja. kesian kat blog ni.. Now, I’m back.. back for good… Open-mouthed smile



Yang sebenarnya 1 bulan tu saya fokus pada blog yang sana. sedang bereksperimen dan belajar pasal SEO blog.. lebih-lebih lagi untuk blog yang berdomain/hosting sendiri dan menggunakan platform wordpress.

Buat kawan-kawan yang setia berkunjung ke blog di sana http://kakyong.com lately ni saya banyak buat n3 tentang drama/movie juga review yang berkaitan.. itu lah yang sedang saya usahakan untuk blog tu.. akhirnya saya dah jumpa niche yang sesuai untuk blog itu.. Winking smile  Insya Allah, lepas ni 90% n3 di sana adalah pasal review drama atau movie.. tapi tak semua lah.. saya pilih drama yang saya suka & saya rasa best jer… Smile with tongue out juga promosi mana2 drama terbaru, juga download link drama lama (yang terpilh=yang saya suka.. Winking smile)

Untuk masa ini, trafik untuk blog sana 80% adalah dari search engine. Gara2 trafik meletup (blog bandwidth kecik.. meletop ler..), beberapa kali juga blog sana tak dapat dilayari sebab terlebih bandwidth limit. dan untuk bulan Jun ni, belum pun mencecah ke tengah bulan, limit 20G tu dah nak hampir habis.. huhuuu..Confused smile ni dah lebih 48 jam saya tak update n3 baru di blog sana

nak buek camno.. trafik dari search engine ni tak leh nak disekat… Smile with tongue out  solusinya memang harus kena top up lagi bandwidth dalam tempoh terdekat ni.. dalam masa saya sama, sedang belajar cara-cara nak menjimatkan bandwidth dengan blogger otai… Winking smile 

rate untuk top UP 1G=RM1/bulan.. (rate bagi setiap penyedia hosting tak sama ya…!!) so kalo sebulan kena top UP 20G, maka kos = RM20.. kalo tiap2 bulan kena belanja RM20.. memang pengsan la kalo setahun. Sedang minta nasihat ni, nak amik pakej hosting yang mana ni… dan sedang belajar kaedah2 nak cari income melalui blog.



jika ada yang sudi nak beriklan di kakyong.com.. contact jer kakyong yer.. Winking smile


p/s
Terima kasih pada kawan-kawan yang masih sudi berkunjung ke mari, walaupun dah lama saya tak update blog ni.. lama juga tak bercerita pasal anak-anak. Blog ni bersawang lebih 1 bulan, namun Alhamdulillah, setiap hari masih ade trafik dalam 30-40 orang.. Winking smile 


salam kasih sayang,



kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .