Saturday, October 1, 2011

Home » , » Anak-anak di Changkat Tin pekena nasi briyani gam

Anak-anak di Changkat Tin pekena nasi briyani gam



Salam bahagia,

Ni cerita hari Sabtu lepas… sudah seminggu berlalu, baru ade masa nak buat n3..

Kami sebenarnya balik ke kg dengan makNgah Miela, atok yaya & opah nasi lemak… hanya saya & anak2 ber3 jer. En ayah berniaga hari tu. Smile

Kami bertolak dari IPoh, hampir jam 12 tengahari.



Sampai di Tanjung Tualang.. jalan jammed, kami tersangkut hampir 20 minit..  maklum lah ada program karnival Tanjung Tualang & PM datang merasmikan nya.. ada masuk tv, PM Najib mancing udang dalam kolam Winking smile 

Kami sampai ke tempat tujuan >> Majlis perkahwinan YB Nolee Ashilin binti Dato Radhi Manan (ADUN Tualang Sekah) , hampir jam 2 petang.



Ramainya yang beratur nak amik makanan.. kami pun kena beratur jugalak…  actually ada lebih kurang 7 khemah untuk sajian makanan disediakan.. Winking smile Meriah majlis perkahwinan dan jamuan rakyat nih.. 




ni DEwan utama nya... masa kami baru sampai tu, PM pun baru jer sampai.... PM ke situ untuk memenuhi undangan majlis perkahwinan, jadi tak ada lah sesi bersalam-salaman dengan orang ramai seperti Jamuan AidilFitri di Taman Soon Choon.  Jadi dapat nampak PM dari jauh jer.. actually saya cuba juga snap foto PM, tapi ramai benor orang... jenuh zoom, dapat gambor kepala orang lain.. muka PM blurr.. uhukkk... jadi malas lah nak tampal di sini.




Sipi2 jer gambor nasi briyani gam nyer... ;)  Nasinya memang sedap... nasi lembut, ayam masak merah sedap.. acar buah pun sedap.. rangup.. cuma daging masak rempah tu jer yang kurang kaw..  Eyebrow  Fikri makan 2 kali.. Fikri dia memang suka sangat ayam dan ayam masak merah tu memang sedap.. masa kami makan tu, orang pun dah surut (walaupun surut tapi tetap ramai), jadi dengan selamba jer la amik nasi & lauk untuk 2-3 round.




Kami berempat ajer.. en ayah nan ado..



Pasangan pengantin baru. 





kami dan pengantin. Tahniah buat YB Puan Nolee Ashilin. Semoga kekal berbahagia sehingga ke akhir hayat.



walaupun YB ni bersaudara dengan saya, tapi YB tak kenal pun saya...Blue  (kesian kan.. uhukk)  kata ayahnde saya masa dia kecik-kecik dulu rumah Dato' Radhi Manan tu umpama rumah sendiri, di situ lah tempat makan minum dan bermain. Ironis nya, kami adik-beradik tak pernah pun jejak kaki ke rumah Dato Radhi



p/s
mode sedikit bengang >> n3 bulan Sept di blog sana tetiba Hilang gara2 blog down kemarin (29 Sept 2011)... jadi n3 Ramli Sarip tu pun hilang sama... ggrrr.. Grrr




salam kasih sayang & selamat berhari minggu,
.



kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .