Tuesday, October 4, 2011

Home » , , » Contengan : dolphin by Aliya

Contengan : dolphin by Aliya




Salam bahagia,


Jom tengok hasil contengan Aliya - 3 tahun 2 bulan++. 





Aliya ni dia suka belajar mengikut kemahuan dan kehendak dia sendiri. Sejak Ramadhan baru ni, dia dah mula menunjukkan minat @ kesukaan pada melukis. So far saya cuma pernah ajar dia melukis kucing, bunga, pokok dan ikan, termasuklah juga orang lidi.. kihkihkih.. Almaklumlah ibunya ni memang kureng sangat2 bab melukis ni... kiranya memang OUT la kalo suruh ibunya melukis..





Ikan dolphin ni saya memang tak pernah ajar dia.. ntah dari mana dia dapat ilham melukis dolphin macam tu.. 

Memula tu saya ingatkan ikan todak.. yer lah, dah le rupanya panjang dan slim.. siap ade macam muncung tajam di depan mulut ikan.. tapi Aliya insist yang dia lukis tu DOLPHIN.  ade ke rupa dolphin???? 





Siap ade matahari lagi... hehehhe... dia semua pengaruh kartun dan dokumentari national geographic yang biasa anak2 saya tonton jam 7.30 malam di TV1.



Yang sebenarnya ada banyak lagi hasil contengan Aliya ni.. cuma sejak saya jadi suam-suam suku berblog ni.. semuanya tersimpan dlm lappy jer... 


Sebagai ibu, saya buat masa ni memang menggalakkan ajer aktiviti conteng2 Aliya ni.. sebab ianya kemahuan dia sendiri, jadi saya sediakan apa ajer bahan yang sesuai untuk usia dia, macam kertas A4, pensel 2B, kaler pensel, dan krayon. Lagipun bila dia leka menconteng2, dia tak kacau saya buat kerja. ALhamdulillah.




Salam kasih sayang,
.






kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .