Sunday, August 7, 2011

Home » , » Bihun sup simple untuk anak-anak

Bihun sup simple untuk anak-anak



Salam bahagia,

hari ke-5 Ramadhan..anak-anak dara bangun pagi nak makan. Saya pun memang dah plan nak masakkan depa sosej bertelur.. sekali buka dapur, gas habis lah pulak.. Smile with tongue out terbantut jap operasi..

Suruh anak2 berendam dalam bilik air dulu.. bior depa mandi lelama sikit.. Winking smile

At last, rice-cooker la alternatif yang ada… keluorkan baki nasi semalam… cuci bersih dan mulakan operasi..



Plan asalnya memang nak buat sosej bertelur.. tapi ANis request nak mee pulak.. kebetulan ada lagi sup daging berbuka semalamnya.. maka sebaik sosej dah mengembang dengan comelnya.. saya pun curah ajer baki sup tu.. dan tambah sikit air.. & masukkan garam siki.. Smile




dan masukkan bihun… bihun ni memang malam tadi saya dah rendam (actually baki yang saya tak habis rebus malam tu)… so itu lah hasilnya… berselera tengok anak-anak makan… laju jer sosej dihabiskan… hehehhe.. Winking smile

Time depa makan tu, lupa lah pulak nak snap foto..

Petang tu, jam 5 lebih baru suami balik. Dia marahkan saya kenapa tak minta tolong adik2 saya belikan gas.. Sad smile

BUkan tak nak minta tolong.. nak minta tolong camana? Telefon rumah ni dah seminggu tak berfungsi @ tak leh guna. Ntah bila la orang Telekom ni nak betulkan.. nak ajak en ayah pergi melawat ke pejabat Telekom, pulangnya jam 5-6 petang.. hmm, mimpi siang sajor lah..

Henfon?? dah berbulan kami hidup tanpa henfon.. nak beli baru memang sah2 lah saya kena kumpul duit dulu.. Kadang2 saya memang terasa hidup macam ‘zaman batu’ bila takdak henfon.. bila teringat nak call adik2 ker.. terkial2 saya cari no telefon depa.. almaklumlah buku telefon dah lunyai diconteng dek anak2.. dan bila telefon rumah tak berfungsi, lagi lah terasa susah nak berhubung.. Sad smile

gitu lah, alkesahnya.. kalo tak sabor memang macam2 kejadian tak baik boleh jadi…


p/s : Alhamdulillah, hari ni pipi bengkak dah beransur surut.. tapi selera masih belum UP lagi...



salam kasih sayang,
.


kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .