Thursday, August 5, 2010

Home » , » kakyong[dot]com selepas 60 hari bersiaran

kakyong[dot]com selepas 60 hari bersiaran

sila klik pada tajuk entry untuk meninggalkan komen..

Salam bahagia buat semua,

Kali ni nak citer pasal statistik kakyong[dot]com lah pulak...


1. Ranking

kali pertama bersiaran dengan doman baru, ranking memang merosot habis-habisan.. selepas 1 bulan, Alhamdulillah.. berjaya sudah melepasi tahap 2,000,000. Selepas 2 bulan, ranking look like this..









Hopefully, by 20 August 2010.. dapatlah melepasi rank below 1,000,000. Ramai gak blogger yang terkejar2 rank below 300,000 selepas 3 bulan bertukar ke domain sendiri.. ni based on bacaan rawak di blog blogger2 yang otai.. macam2 tips ada, boleh refer SINI1, SINI2, SINI3, dan rasanya tips yang best adalah dari blog Eriqazz.

Kesimpulan ringkas untuk UPkan alexa rank.. makna kata, lagi kecik no, lagi baru la rank.
  • ada domain + hosting sendiri -  ibu ada domain jer.. hosting belum lagi..
  • rajin update entri.. at least 1 hari 2-3 entri at a consistent rate.. maknanya publish ikut jam/masa yang khusus
  • rajin share link di Gengblogger ke.. facebook, dsb
  • kalo buat entri sensasi mungkin lebih ramai yg minat nak visit blog & lagi cepat rank naik.. - yang ni belum lagi nak mencuba.. rasa2 takkan buat kot.. sebab blog kakyong[dot]com ni bukan untuk berita sensasi @ cerita artis... 
  • yang penting tulis la citer yang best2 untuk dikongsi asal tak lari dari konsep blog anda.. - ni ibu yang tambah sendiri.. 



2. Unique visitor (UV)

UV harian kakyong[dot]com... jangan kata nak nak reach 1,500 1 hari.. 1,500 1 minggu pun mimpi...









Jumlah visits - 3,277 utk tempoh 21 Jun ke 20 Julai 2010. Jadi dalam 1 hari lebih kurang 100 visitors jer... Terima kasih pada yang rajin mai sini...  huhuhhh.. kena lebih rajin BW ni.. baru ler ramai yang sudi ziarah ke sini... btw, lebih baik sedikit ajer lah dari 30 hari yang sebelumnya.

UV pun belum cecah 2000 visitors... sah-sah belum masuk kategori fofular...

Ibu pun suka nak try tips-tips untuk tingkatkan trafik.. cuma kadang2 takdan lah nak buat.. ade blogger buleh visit 100-200 blog daily... wahh, gamaknya kojenya ngadap lappy/pc 24 jam ker.. :p

btw, Tips untuk tingkatkan trafik, leh baca kat blog Eriqazz.. 7 tips untuk tingkatkan trafik ke blog anda


Kakyong's shoppe - menjual kain lampin moden @ cloth diapers pada harga berpatutan - jenama Coolababy, QQbaby Minky & Babyland printed.

3. Referral.. - yang rajin singgah ke kakyong[dot]com... ibu tunjuk yang 25 terbaek jer lah yer...



Insya Allah, dalam minggu ni ibu cuba BW ke blog-blog yang belum ibu jejak untuk 1-2 minggu yang lepas.. jadi minggu ni, sebaik habis BW blog kawan-kawan yang tinggalkan, ibu akan sambung dengan BW via google analytic.. 

4. keyword popular

tak banyak beza dengan bulan-bulan yang lalu.. lebih kurang sama jer...









disclaimer:

entry ini dibuat atas dasar utk rekod & syok sendiri empunya blog.. entry yang berkaitan dengan analisa & statistik yang sebelum2 ini, boleh refer di sini







sila klik pada tajuk entry untuk meninggalkan komen..

kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .