Monday, November 29, 2010

Home » , » Karipap gergasi

Karipap gergasi

Salam ceria minggu baru…

Kalian breakfast apa pagi ni???

IMG_5575
Plannya pagi ni ibu nak buat karipap besor untuk anak2.. Fikri panggil karipap gergasi.. Open-mouthed smile  Fikri dia ni memang camni., apa sahaja yang dia lihat besor dari kebiasaan yang dia pernah tengok.. disebutnya “gergasi”..

contoh kalo nampak longkang yang lebih besor dari yang biasa nampak kat rumah, dia akan sebut “longkang gergasi”.. walhal tu anak sungai.. bila nampak tasek yang air melimpah ruah, disebutnya “sungai gergasi”… Hot smile

IMG_5577
ni le rupa karipap gergasi… 1 pinggan leh isi 2 biji jer.. kalo karipap saiz yang biasa, leh isi dalam 10-15 biji karipap.


IMG_5578
ni close up view nyer.. intinya telur dan bawang.. untuk anak2 telur kosong jer.. kalo untuk ibu & ayah, sure la ade bawang & hirisan cili api… Smile with tongue out


IMG_5576
Cara makannya… cicah dengan sos lah yer… kalo ade mayonis, lagi mabeles…

p/s :
gambor2 ni dah lama diambil.. jemput makan karipap gergasi…




kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .