Sunday, July 3, 2011

Home » , , » Keteow kari dan buah salak

Keteow kari dan buah salak



Salam bahagia kawan-kawan,

Ini sebenarnya aktiviti beberapa minggu yang lalu..

Kami makan pagi aka sarapan di kedai makan  berhadapan dengan IPG Ulu KInta.. sebelum singgah ke rumah opah & atok santan. Smile







tak sempat nak snap gambor keteow karinya.. udah selamat dalam perut ku.. Winking smile ini ajer yang mampu di snap.. the after match..





Udah kenyang makan keteow kari (saya lah), en ayah makan mi kicap.. dijamu pulak dengan buah salak.. Saya gemor bebenor dengan buah salak ni.. Open-mouthed smile Pantang jumpa.. mesti tak lepaskan peluang




Pokoknya belakang kedai ajer.. udah 10 tahun.. benih dibawa oleh tuan tanah (tak pasti benihnya amik dari mana, ade deme bercerita, saya ni ajer yang lupa). lupa nama Haji apa ntah.. orangnya udah lama tak ade.. tapi anak cucu dan kami orang luor pun dapat merasa hasilnya.




Jemput makan buah salak.. masa buah ni dipetik, idok le masak ranum lagi.. tapi saya suka yang baru2 nak masak ni.. keras & rangup isinya, ade sikit rasa kelat2.. lemak manis… Winking smile 


Saya terbaca, ade kawan blog ni tak pandai makan buah salak.. Izan, kalo tak nak.. pos ajer kat kakyong di Ipoh ni.. Smile with tongue out



Kalo singgah ke Batu 8, sila lah lajak sampai ke IPG (Institut Perguruan Guru).. buleh lah merasa mee/kuwtiaw/bihun sup/kari/kicap.. Insya Allah, bahan2 fishball semua nya halal, buatan orang Islam.. Winking smile  harga juga berpatutan.




salam kasih sayang,
.


kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

1 kawan ibu yang hebat:

Unknown said...

Ade lg x buah salak 2.......bini teman terungin sgt nk makan buah 2

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .