Friday, May 21, 2010

Home » , » Bertukar ke kakyong.com

Bertukar ke kakyong.com

.
Salam ceria semua,

Akhirnya.. blog ini telah bertukar ke dot com.. lama dah memikirkan nya.. dan setelah dibuat timbangtara.. ibu akhirnya telah menjengah ke NetKl.com



Kalau berhajat nak bertukar ke domain sendiri.. tak kesahlah nak dot com, dot net, dot name (nama sendiri lah kot)... boleh jer semak dulu 'availability'.

Jika rasa mahu, boleh saja proceed... tapi sebelum proceed tu.. ni ade 2 option :

1. beli domain sahaja.. pelaburan RM29.95 untuk tempoh 1 tahun. atau


2. beli hosting, dapat domain free dan ade email a/c... pakej ni RM60 untuk tempoh 1 tahun.


Buat masa ni ibu rasa belum lagi nak ade email atas nama sendiri & masih lagi hosting under blogspot.com.. huhuuu.. kalo ade email dot nama sendiri best gak kan.. so, ibu beli domain jer..  btw, ibu dah pun bertanya dengan staff NetKL.. boleh live chat ya di website NetKL.. so sebelum buat keputusan apa, tanya la apa2 soklan yang nak tanya.. so far sangat membantu.



p.s
dah tukor nama ni, kenalah tukor header kan...

Note
untuk yang mahu beli domain dr NetKl & nak guna untuk blogger. Sila maklumkan/mesej staff NetKL, depa akan bantu you all untuk point kan domain ke blogger.. Kakyong tunggu 48 jam.. kalo tahu kena inform staff NetKL, by right dalam tempoh 12 jam kakyong.com dah boleh online. huhuhhh, tak per belajar dari kesilapan, lagi pun memang tak tahu.



kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .