Saturday, May 22, 2010

Home » , » Sepetang di Pekan Lama Ipoh

Sepetang di Pekan Lama Ipoh

.
Salam ceria semua,



suatu petang kami sekeluarga jalan-jalan ke Pekan Ipoh.. lama juga tak jengah pekan lama ni..
ini adalah Jalan Sultan Idris Shah.. Jalan sehala yang memanjang dari Bangunan Telekom di sebelah kiri, akan tempuhi beberapa traffic-light, akan jumpa bangunan Maybank hingga ke hujung jumpa Ipoh Parade.... lemah betui kalo dah jam 5 lebih ni.. memang time ni jammed.. di sebelah kanan adalah Bangunan Seri Kinta.. next time ibu snap foto bangunan Seri Kinta plak..


kami mengarah ke Pasar Besar Ipoh.. nostalgik tempat ni.. sebab dulu di situ lah terletaknya Supermarket yang happening di Ipoh.. iaitu Super Kinta... Superkinta ni dah jadi sejarah, dah tutup sepenuhnya tak silap pada tahun 2003/2004.. Bangunan warna biru sebelah kiri tu adalah Institut Informatic.. dulu ade staff yang belajor amik diploma CAT kat situ..







ni lah bangunan pasar besor Ipoh.. dulu kalo hari minggu mesti ramai orang berbelanja kat sini.. la ni tak pasti lah.. tapi kalo nak cari barang apa pun leh cari kat sini.. daun sirih, sayur2, ikan, ayam.. daging... macam2 lah ada kat situ.. tapi tak tahan sebab tak terjaga kebersihan... Ibu memang tak suka pergi pasor, buleh muntah sebab bau busuk sampah sayuran dsb... huhuhhh, ngada2 kan.. dah 5 tahun kahwin, sangat jarang pergi pasor.. selalunya en ayah yang beli barang....



ni close up sikit.. this side bersih sikit.. tapi side yang sebelah sana tu.. ampun.. memang tak tahan..

sajer snap dari sisi ni pulak... supaya nampak nama pasar besor Ipoh tu..


ni pulak Jalan Dato'Onn Jaafar @ nama lamanya Jalan Cockman..  yang ditanda dengan anakpanah tu adalah tempat ibu selalu melepak baca novel.. tiap hujung minggu ibu melepak sorang2 kat situ.. kat mcD sapa nak halau kita kalo dok sepanjang hari.. kadang2 ade juga bawa adik2 lepak situ...



ni dah sampai ke tempat tujuan -- Green Town Mall.. masa sampai tu, hujan baru jer turun.. jenuh gak la pusing2 cari tempat parking yang dekat..



klik pada image untk lebih besar

Yang anak panah oren itu adalah perjalanan yang kami lalui sepanjang foto2 di snap...

Yang belum pernah sampai Ipoh tu... harap2 dapat la sedikit gambaran pekan lama Ipoh ni...



p.s
lepas dah tukor domain ke dot com nih.. teringin lah pulak nak tukor nama blog... Tak kan selamanya Catatan Ibu.. hmmm, takde idea ni.. mungkin harus ciplak idea pija kot... huhuuu.. takper, sabor dulu kakyong.. tunggu duit nuffnang, siap kan hadiahnya dulu.. pastu baru leh ON...



kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .