Friday, July 16, 2010

Home » » Kristal salji

Kristal salji

.
Salam ceria buat semua,





Dah jengah contest TAGline kakyong[dot]com dan Special Giveaway kakyong[dot]com... meh la join.


BW ke blog Auriss Haira, lama dah actually tak ke blog dia.. sewaktu dok membaca (fast-reading) entri ini - travelog beliau ke kota Paris. Panjang sungguh entri tersebut.. yer lah travelog kan.. banyak foto & banyak juga cerita. 

sorry Auriss.. foto ni kakyong printscreen & crop bahagian yang corak salji tu je..


To tell the truth, kakyong memang tak pernah tahu bahwasanya salji itu ada corak.. atau lebih tepat lagi disebut kristal salji. Ingatkan salji ni macam ais ABC tu.. dia turun dari langit berdebu gitu.. Masya Allah, rupanya singkat sangat ilmu daku ni. 

Selama ini dok ingat.. yer lah ai pikir mat saleh tu sajer2 create corak salji.. bila krismas kan ada banyak hiasan emping-emping salji tu.. 



jadi kakyong pun google lah lagi.. terjumpa foto yang lebih jelas dari blog HIKMATUN. Tak kenal pun empunya blog, main terjah jer... I dah kidnap 1 daripada foto you. Tolong halalkan ya.


tak puashati lagi.. google lagi.. jumpa pula di blog mild coffe. Yang ini lebih menarik.. Subhanallah, macam2 bentuk ada rupanya. 



[es0506_p1_snowflakes_b.jpg]



Akhirnya daku google keyword 'snow flake'... owhhh, macam2 corak ada... jika ada yang kata daku jakun.. dah umur 38 baru tahu.. takpolah.. nak buat camno kan.. dari kecik sampai dah tua ni tak penah ke negeri bersalji.. btw, daku suka .. sebab hari ni daku dapat sesuatu yang baru.. sebelum ni serius memang tak tahu.... 


p.s
kadang2 kita rasa kita pandai/tahu akan sesuatu dengan 'master'nya..
tetapi yang kita tak tahu tu.. mungkin lebih banyak daripada yang kita tahu


Kakyong's shoppe - menjual kain lampin moden @ cloth diapers pada harga berpatutan - jenama Coolababy, QQbaby Minky & Babyland printed.

kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .