Friday, July 9, 2010

Home » , » Puding roti dikatakan kek

Puding roti dikatakan kek

.
salam bahagia buat semua,





Dah jengah contest TAGline kakyong[dot]com dan Special Giveaway kakyong[dot]com... meh la join.


minggu ni memang minggu yang kurang produktif.. sebabnya .. kerja akaun hanya sedikit yang bergerak.. menjahit cross-stitch juga sedikit juga yang bergerak.. 



anak2 menjamu selera dengan puding roti... kan main lagi depa dok sebut 'nak kek, nak kek'



resepi puding roti ni dari SINI

ibu ubahsuai sedikit, utilise apa jer bahan yang ada.. ibu takde serbuk agar.. so guna jer agar-agar biasa.. main belasah jer guna banyak mana.. tuan punya resepi guna coklat tapi ibu takde emulco dan serbuk coklat..  malas nak boh milo.. so ibu guna pencelup merah..



tuan punya resepi kata masukkan adunan dalam bekas berselang-seli.. tapi ibu main tuang jer adunan kuning tu.. pastu yang merah tu pun ceduk sikit2 & tuang ikut suka juga... memang takde seni langsung... nampak tak yg ibu tanda anak-panah-biru tu --> koje anis lah tu, abis dikoreknya... tak sabor2 dah..



ni ler hasil yang dari acuan... sajer lah buat camni untuk tarik minta anak-anak... yang dalam bekas tu masa  potong lupa nak snap.. btw, rasanya memang sedap... maveles... Alhamdulillah, dapat le juga jiran-jiran merasa kesedapan puding roti ni.... terima kasih kak ina kl.. resepi akak memang marveles.. 





Insya Allah, merancang nak sambut besday Anis & Aliya, satu majlis jer untuk 2 orang.. so puding roti ni will be one of the dishes. Menu lain belum rancang lagi, menanti oven sampai ke rumah... nak teroka bakat buat kek pulak... 


p.s
ada tak yang minat menyulam.. ibu jumpa kat blog ni, simple teknik menyulam... sukanya hati ku..
dalam kepala sekarang ni penuh dengan jahitan cross-stitch, sulam & jahit baju....
bila la nak mula ni.. masih menanti alat jahitan sampai ke rumah.... 


Kakyong's shoppe - menjual kain lampin moden @ cloth diapers pada harga berpatutan - jenama Coolababy, QQbaby Minky & Babyland printed.




kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .