Thursday, July 29, 2010

Home » , , » Meja baru untuk anak-anak

Meja baru untuk anak-anak

.
Salam bahagia buat semua,




Dah jengah contest TAGline kakyong[dot]com ... meh la join.

Hari selasa petang, kami sekeluarga kuor pergi Ipoh town.. memula ke poslaju dulu.. pastu baru ke Green Town Mall (GTM). 




Di luor GTM ada buat bazar.. yang nampak ade buat jualan tudung & juga baju kurung.. murah juga tudung-tudung nya --> lycra plain RM20, lycra batu RM25... murah ke??!!... ibu ni dah lama tak beli tudung.. tapi takde lah ibu singgah pun, tengok sambil lalu jer....

Kami shopping di UO superstore.. sebab ibu ada member card.. banyak juga la barang2 yang dibeli.. sebab kali ni pergi dengan ibu kan, jadi semua yang ade dalam senarai harus la dibeli. Dan ade juga beberapa barang yang takde dalam senarai tapi en ayah yang tambah sendiri.. heheh..

Pastu kami melawat ke bahagian TOY.. kat UO tu kecik jer area untuk TOY.. ibu actually nak cari alfabet ABC yang ade magnet tu.. dulu ade jual tapi en ayah tak mau beli.. tapi sebab kali ni bajet untuk TOYs kan hasil dari yuran akaun yang ibu dapat bulan lepas.. so memang ibu nak sangat lah beli. Sekali sudah habis la.. tapi belikan jugalah huruf-huruf ABC palstik. RM3.90 jer.. 

En ayah dah decide nak belikan -- khemah & meja tulis/aktiviti untuk anak-anak. Ada sapa suggest khemah & meja tulis tak??!!! dont worry, ibu belum habis semak lagi cadangan contest.. en ayah pulak asyik tak setuju jer... hishhh... cuma khemah tu belum lah beli lagi. En ayah kata nak p jengah kat Giant.



ini lah meja yang telah dirembat dari UO.. harga selepas diskaun RM17.90

Selain itu kami beli plastisin (RM6.50) dan whiteboard (RM17.90 selepas diskaun) besar juga whiteboard tu.. kalo ada frame untuk letakkan whiteboard tu kan best..  x de foto whiteboard.. nanti dah mula guna, baru lah ibu tayang yer...

btw, kerusi untuk anak2 kami tak beli.. hanie ade suggest belikan stool comel kan.. tapi ayahnya cakap, x per guna tong/tin biskut jer... huhhhh, sangat kedukut kan... erkk memang takde bajet sebenornya. 


Aliya.. dibuatnya meja tu tempat memanjat pula... ooppss, kan dah terbuka 'kedai kecil' ibu tu...


nampak tak tin-tin biskut tu... nampak gaya terpaksa redho jer lah tin biskut tu jadi 'kerusi'.. nanti ibu usahalah cari duit lagi untuk beli stool comel pulak. cuma hadiah untuk Aliya jer yang masih perlu di cari.. sebab rasanya Aliya macam tak enjoy dengan barang2 yang baru dibeli ni. Anis & Fikri memang seronok sangat lah.. mungkin sesuai dengan umur & tahap perkembangan mereka.


p/s:
hadiah untuk GA hari raya tidak pulak ku temui semasa ronda2 dalam GTM... agak2nya kalian leh teka tak, apakah hadiah GA hari raya yang daku nak beli tu.... ??!!! 




kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .