Tuesday, September 21, 2010

Home » , » Cara untuk create PAGE

Cara untuk create PAGE

Salam bahagia semua



sila klik pada tajuk entry untuk meninggalkan komen..

Tutorial ni kakyong buat kerana ada permintaan dari Aini dan Ummu Khaulah.. ade siapa lagi yer yang request? Rasa macam ade beberapa orang yang request, cuma ibu yang tak dapat nak recall...

Apa itu PAGES?

contoh :
ini contoh pages di sidebar - refer anakpanah merah

ini contoh pages di tabs - refer anak panah merah

link/url untuk pages?

Yang membezakan Pages dengan n3 biasa adalah huruf p .. contoh : http://www.kakyong.com/p/meh-exchange-link.html

Beberapa perkara yang perlu diambil perhatian :

1. Jika anda menggunakan template selain daripada template designer blogger.com mungkin ia hanya boleh apply di sidebar... seperti di kakyong's shoppe - contoh pertama di atas (actually boleh juga buat.. cuma kakyong jer yang belum explore caranya)
2. Jika anda menggunakan template designer blogger.com... follow jer tutorial ini... tak perlu tambah apa2...
3. pastikan anda sign-in ke draft.blogger.com

step 1

step 2

step 3


step 4


Begitulah kaedahnya/cara untuk membuat pages...

Untuk satu-satu blog, kalian boleh create sehingga 10 pages. Untuk create page baru, follow semua step1, step 2 dan step 4. Step 3 hanya akan appear untuk pertama kali kalian nak mula create Page.






kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .