Monday, October 17, 2011

Home » , , » Di pusara abadi

Di pusara abadi




salam bahagia,


Hari ahad, saya pulang ke kampung Changkat Tin lagi.. Agak lama tidak menjejakkan kaki ke tanah perkuburan. Sebaik melangkah ke dalam kawasan perkuburan dan memberi salam, terasa ada suatu perasaan yang sukar nak diterangkan dengan perkataan.. tapi perasaan itu bagai ber’gegar’ dalam hati..






Saya juga akan ke sini juga akhirnya nanti. Ntahlah, kenapa setiap kali mengingati mati saya pasti akan terkenang anak-anak yang masih kecil.. Ya Allah, kenapa lah ada rasa macam nih.. agaknya mungkin iman yang senipis kain jarang.. Sad smile Belum cukup lagi persiapan bekalan untuk ke sana.. 






Semoga roh Onyang kendak @ Sariah dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan mereka yang beriman.

Jom review adap-adap wanita ke tanah perkuburan, di SINI.


Sewaktu kami (saya, makbonda dan adik lelaki - suami miela) sampai, jenazah telah pun diturunkan ke liang lahat. Saya memang tidak berkesempatan untuk menatap wajahnya buat kali terakhir. Menitis juga air mata - tatkala melihat mereka menimbus tanah... ada suatu getar di hati... Hujan turun sebaik bacaan Yassin dan talkin dimulakan.



AlFatihah. Dari Nya kita datang dan dariNya juga kita kembali.



salam kasih sayang,


.





kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .