Monday, November 28, 2011

Home » , , » Fikri dan bersunat

Fikri dan bersunat



Salam bahagia,





Anak jantan saya nih, dah mula request nak bersunat.. katanya :

Kalo bersunat boleh solat kat depan (di masjid @ surau)


Saya sebagai ibu memang amat terharu sebab dia punya pemahaman dan sebab yang tersendiri (nak solat di depan), bukan sebab dia dah besor atau sebagainya. 

saya tanya Fikri, abang tak takut sakit ker.. jawab fikri, "nanti doktor sapu ubat lah ibu"

Nampaknya dia memang dah betul-betul bersedia untuk bersunat.


Tapi en ayah ni, sikapnya suka bertangguh.. dia suka ikut stail dedulu, nak khatan kan anak masa anak dah naik sekolah rendah... adooii... fenin pala saya nih tau.. 


Cuti sekolah ni saya memang dok cari-cari juga tempat yang ada buat sesi berkhatan beramai-ramai.. & of course lah kena bayar kan.. kurang-kurang pun RM100. Bila saya slow-talk dengan en ayah nya, dia keep dengan alasan, "bior lah besor sikit lagi.." 


Saya tahu en ayah takde bajet, tu yang dia buat derk jer.. tapi pada saya.. lebih awal anak jantan saya ni disunatkan adalah lebih baik.. JIka ikut hati saya, memang sejak baby lagi saya nak anak saya dikhatankan.. tapi tu lah.. bila berlaku selisih pendapat macam ni.. saya malas nak gaduh-gaduh. 



p/s
kalian camana.. ade tak selisih pendapat macam saya nih.. sian kan, anak pulak yang jadi mangsa.


tahniah.. abang Bad dah bersunat... bravo.. 




salam kasih sayang,
.



kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .