Wednesday, November 2, 2011

Home » , , » WW (6) : Buku Gajah by Fikri

WW (6) : Buku Gajah by Fikri



Salam bahagia,



huruf G nya masih ditulis terbalik.. walau telah banyak kali saya tegur.. cover ni dia memang buat sendiri, dah siap baru dia tunjuk pada saya.. then only saya perasan huruf G nya masih tidak nampak kemajuan


Ini buku ke-2 Fikri.. Winking smile Buku pertama yang Fikri buat adalah Buku Zoo.



klik untuk gambar yang lebih besar


Nota untuk gambar :

(1) yang warna kelabu itu adalah GUA – tempat gajah tidur Winking smile. Pokok kaktus tu untuk halang binatang lain daripada masuk ke dalam gua gajah… rasional anak 5 tahun, jadi boleh lah diterima kan..

(2) yang biru ni adalah KOLAM – tempat gajah minum air.. Open-mouthed smile

(3) ini adalah kawasan SUNGAI – tempat gajah mandi.. Smile gajah2 yang besar mewakili ibu dan ayah gajah, yang kecil tu anak-anak gajah… sweet jer kan..



Saya sebenarnya tidak pernah menyuruh Fikri buat BUKU ni.. semua ni atas inisiatif dia sendiri.. sebab dia ni minat sangat dengan haiwan.. dan pada saya ini adalah aktiviti yang sangat bagus untuk melihat kreativiti anak-anak, dan juga kemampuan anak untuk bercerita disebalik lukisan yang dihasilkan.


Semalam dia siapkan buku BUNGA , dia kata buku tu untuk baby (Aliya).. hihihhhii.. nanti saya tunjukkan hasil lukisan taman bunga anak teruna saya nih.. Open-mouthed smile



salam kasih sayang,
.


kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .