Thursday, November 3, 2011

Home » , » Terung Telunjuk masak sambal

Terung Telunjuk masak sambal



Salam bahagia,


Saya ni memang alah kalo makan terung.. bila makan terung jer..mesti tak boleh nak tidur malam.. badan berangin.. sebelum tidur memang harus lah disapu hampir satu badan dengan minyak panas @ minyak urut. Smile with tongue out

tapi selalunya, sesekala dalam beberapa bulan, saya hentam juga makan terung, tak kesah lah masak apa pun, pajeri ke, masak sambal ke, masak lemak ke,…  jadi dalam setahun tu memang terpaksa menahan nafsu makan terung 2-3 kali ajer.. Sad smile



lebih kurang besor jari telunjuk ku ajer terung ni



Ini terung telunjuk.. dah seminggu dalam petiais.. takde idea nak masak apa.. kata orang tua terung telunjuk ni TAK BERANGIN.. Thumbs up



2nd round masak, tinggal 8 biji jer.. 




Saya tak ada mood nak merebus dan makan cicah dengan sambal belacan, jadi saya masak kali pertama : sambal tumis ikan bilis berterung.. kemudian selang beberapa hari, saya masak sambal sotong berterung pulak…

Alhamdulillah, memang tak berangin pun… nikmat sungguh terasa bila dapat makan terung sepuasnya & tak diserang ‘ANGIN’.. Open-mouthed smile  KOme ade tak penggemar terung kat sini & bermasalah macam saya nih..??? Kalo sekapal dengan saya, cari-cari lah terung telunjuk nih... nikmat selera dapat, angin sah-sah tak hinggap.



p/s
tetiba terasa nak masak sambal sotong rendam lah pulak.. bila la en ayah nak belikan sotong rendam nih.. rasa macam dah berbulan2 tak makan.. Confused smile



salam kasih sayang,


.

kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .