Monday, August 9, 2010

Home » » karipap minggu lepas dan nasi goreng kampung

karipap minggu lepas dan nasi goreng kampung

Salam bahagia






sila klik pada tajuk entry untuk meninggalkan komen..


Lambat ibu publish entry hari ni, malam tadi tak de kesempatan nak menaip.. Aliya demam lagi.. demam gara-gara tak cukup rehat sejak kami berkeunjung ke AgroFest hari Jumaat lepas. Cerita tentang AgroFest Perak 2010.. nanti ya ibu UP kan.. foto banyak belum edit..




Kali ni karipap ku tidak huduh lagi... Dapat buat 20 biji jer.. ingatkan separuh tu boleh la bawa bekal untuk ke AgroFest Perak 2010, sekali tengahri tu en ayah balik.. habis dibalun nya semua sekali. Aten & hanie ya nak karipap hari tu kan... sila lah jamu mata..



telur mata kerbau, timun, nasi goreng warna putih ada rasa ikan bilis di goreng dengan kangkung, dihidangkan dengan sambal belacan dan sup

nasi goreng kampung...!!! ape kes plak nak citer pasal nasi goreng kampun kan.. Dalam foto ni, nasi goreng kampung yang Anis makan (ibu order) kat satu kedai makan ni... 1st time ke situ, tapi nasi goreng kampungnya tidak mengecewakan.. Anis makan sampai nak habis.. ibu dapat la merasa sikit.

Kami ni memang jarang makan di luar.. dalam beberapa bulan ni kalo en ayah bawa makan ke luor, ibu suka pesan nasi goreng kampung.. dan dari situ ibu notis ada lah beberapa kedai makan yang tidak menepati standard nasi goreng kampung. Ada yang nasi goreng putih + ikan bilis - langsung tidak menaikkan selera. Ada juga yang nasi digoreng dengan sawi bukan nya kangkung. Ada yang tak serve sambal belacan.. dan ade juga kedai yang kita kena request sup & depa akan caj lain bila request telur mata kerbau & sambal belacan... huhuuuu...





So, kalo di sepanjang Jalan Kuala Kangsar ni.. ada 2 kedai makan yang menepati standard.. yang ade 2 kedai lagi tu... hampeh... ;)  

Selepas ni misi nak test keateow hailam pulak... selepas raya lah jawabnya...


Kakyong's shoppe - menjual kain lampin moden @ cloth diapers pada harga berpatutan - jenama Coolababy, QQbaby Minky & Babyland printed.





sila klik pada tajuk entry untuk meninggalkan komen..




kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .