Thursday, August 12, 2010

Home » , » Kunjungan sambil belajar ke AgroFest Perak - Part 1

Kunjungan sambil belajar ke AgroFest Perak - Part 1

Salam bahagia buat semua


sila klik pada tajuk entry untuk meninggalkan komen..

Alhamdulillah, khabar hari ni - Aliya sudah pun beransur sihat, cuma masih ada dedor-dedor (panas yang tak berapa panas... harap2 paham lah yer)..

Nanti lah ibu citer, kesah semalam.. hari ni nak cover citer kami ke AgroFest Perak 2010. AgroFest negeri Perak ini telah pun berlangsungd ari 5 - 8 Ogos 2010. 

Kami bertolak ke Infoternak Sg Siput lepas asar, hari jumaat 6 Ogos 2010.. sampai kat sana jam 5 lebih. 


hni foto-foto kawasan yang memula kami round... ada banyak pokok2 gantung.. dan juga benih pokok2.. kalo peminat pokok yang suka menanam sekeliling rumah.. mesti tak lepaskan peluang untuk membelinya.. 

ini pula gerai menjual sarung bantal & tilam..

mainan anak-anak pun ade jual... sebelah kiri ni mainly akan nampak macam pasar malam/hari... sebelah kanan baru ade banyak gerai2 jual segala jenis pokok & herba

pokok gula.. penawar untuk sakit diabetes.. tapi yang geli hati tu.. pokok cabai yang lebat berbuah yang ditayangkan lebih-lebih... 

bag.. anyone.???

yang ni kasut pulak.. ibu ni kan ikut suka jer snap... huhuu

sini benih pokok durian pun ada... siapkan duit jer...

teringin sangat nak merasa air ni.. nampak sangat menguja & meleleh air liur.. tapi en ayah tak mau singgah... kedekut... :p

singgah kat gerai AMD Ternak (sorry AMD tak sure AMD tu stand untuk apa).. tapi agensi ni sort of memberi khidmat nasihat untuk penternakan kambing & lembu mengikut kaedah yang halal.

anak-anak berkenalan dengan buah kelapa & pokok padi... 

jakun jap.. tak pernah tengok udang hidup & besor pulak tu...

kat sini dipamerkan hasil pertanian/kraft/produk industri kecil yang menang pertandingan...

ni at the other side.. pameran kraft, herba, pelancongan, IT.. 





nanti ibu sambung lagi n3 pasal penjelajahan anak-anak di Agrofest Perak 2010.



kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .