Friday, March 13, 2009

Home » » 064 kenduri ~ tilapia bakar

064 kenduri ~ tilapia bakar

hari ini tak dapat nak tulis banyak.. sebab connection very the slow.. streamyx tak tau apa dah jadi.. tak boleh nak masuk.. ni guna a/c tmnet yang dah hampir nak expired esok.. Alhamdulillah, boleh guna & boleh juga jenguk blog.

So hari ni just nak tunjuk foto masa kenduri hari ahad lepas.. kenduri kahwin pak yeop teman di Changkat Tin. Pak yeop ni abang kepada ayande teman. Ni kira kahwin yang no 2 ler, makcik zizah teman dah setahun dulu meninggal dunia. Hari ini tunjuk foto memanggang ikan tilapia ajer.

Ikan tilapia ni tak silap teman yang dibela sendiri di kolam@lombong kat kawasan belakang Dewan Changkat Tin. Pak Yeop teman kabo nyer ade juga share. Memang segor-segor dan besor-besor ikannya.. besor dari tapak tangan teman ni.. memang puashati.. teman makan 2 ekor.. suami pulak sampai 3 ekor..

Selamat menjamu mata. citer seterus nyer akan di post in next entry.


kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

7 kawan ibu yang hebat:

nurdaniella said...

salam kak yong, rasanya majalah 3 ari tu pun ada citer pasal majlis kahwin buat ikan bakar.. nampak sedap jer..

Pengasas said...

Salam KakYong,
Saya ada beli 30 ekor benih tilapia dan masukkan dalam kolam. Nak bela supaya biak. Seminggu kemudian, sekor pun tinggal. Kata jiran dia nampak beberapa memberang keluar dari kolam tu.
Itulah rezeki namanya.

Pengasas said...

...pembetulan.... , sekor pun tak tinggal..

Unknown said...

salam nurdaniella,

bukan setakat nampak sedap.. memang sedap.. lebih lagi kalo tilapia yang masih fresh..

lately ni kat kg dah jarang org masak rendang tok, ayam masak merah bagai.. byk yg kpd ikan darat & lauk2 kg..

Unknown said...

salam ayahnde pengasas..

hihi, dah rezeki memerang tu.. nak buat camner..? kolam tu dibelakang rumah ker?.. agak2 kena buat jaring sebagai penutup kolam kot..

Anonymous said...

amboi mak sedap betui lauknya

Unknown said...

salam..

sebab sedap tu ler tampal kat blog.. bagi org yg jauh tengok.. bior terubat rindu kat makanan kg...
kat jepun ade ker tilapia... hihihhh

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .