Wednesday, June 16, 2010

Home » , » Cara letak kod nuffnang : in-between n3

Cara letak kod nuffnang : in-between n3

.
Salam buat semua,

ni just n3 pendek.. just nak menjawab/membantu Yan @ sesiapa jua yang hadapi masalah untuk tepekkan kod ads nuffnang di lokasi "antara n3" @ "in-between content entry"

sekarang ni musim blogger menukar template @ langsir rumah/blog... so bila tukor template maka kod nuffnang perlu lah di letakkan/tepekkan semula. Bukan selalu nak godek2 kot html ni kan, jadi memang boleh jadi fenin plus leh juling biji mata menatap kod-kod html ni..

1. memula pergi ke dashboard --> Design --> edit html. tick pada "Expand Widget Templates"


2. tekan serentak button "Ctrl" dan "F"., -> akan keluor 1 search box.. bergantung pada browser, jika guna firefox, ruang search akan keluor di bahagian bawah. jika guna chrome, akan keluor di bahagian atas kanan.

3. tips pertama : cari  < / b: if > (sila taip tanpa space) dan pasangannya < / b: loop>

4. tips kedua : bila dah jumpa pasangan yang b:if & b:loop.. sila tengok ada tak nampak kod  < data : adStart />  . kod ini berada sebelum kod < / b: if >. kemudian cari pasangan  adStart iaitu < data : adEnd />

5. jika dah jumpa kedua2 pasangan (ibu tanda dengan no 1 merah & no 2 hitam), bermakna anda berada di lokasi yang betul. Sekarang boleh tepek kod diantara kod  < / b: if > dan < / b: loop>. 


6. Preview dulu.. bila nampak dah betul keluor di blog.. baru "Save template"


sekian. harap membantu.



Kakyong's shoppe - menjual kain lampin moden @ cloth diapers pada harga berpatutan - jenama Coolababy, QQbaby Minky & Babyland printed.

kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .