Friday, September 18, 2009

Home » » kemaskini blog yang ibu follow

kemaskini blog yang ibu follow

18 September 2009.

hari ini ibu berkesempatan untuk meneliti blog-blog yang ibu follow. Memandangkan ibu dah follow maksimum 300 blog, dan definitely kalo ibu nak join contest yang perlu follow blog penganjur contest, akan jadi masalahpada ibu.. yer lah tak leh  nak join kan. Jadi ibu pun buat keputusan untuk STOP follow beberapa blog.

Kriteria blog yang ibu STOP follow adalah :
  1. link Catatan Ibu TIADA di bloglist empunya blog
  2. blog tersebut sudah tidak lagi berkunjung ke blog Catatan Ibu lebih daripada 2 bulan. Puan Google Analytic dah tolong bantu ibu dalam hal ni.
  3. Blog yang sudah tidak update n3 untuk tempoh lebih daripada 2 bulan.
  4. Blog2 yang ibu dah tak berkunjung lebih daripada 2 bulan.



Btw, link blog tersebut (yang ibu STOP follow itu) masih ada di kakyong's bloggerlist. Link blog tetap ada, cuma ibu dah tak follow ajer.


Jadi, jika ada kawan-kawan ibu terperasan tetiba foto profile ibu hilang daripada list follower anda, harap maklum lah yer, berkemungkinan besar anda tergolong dalam salah satu kriteria di atas.


Untuk blog yang ibu dah tak berkunjung lebih daripada 2 bulan, berkemungkinan besar anda tidak tinggalkan pesan di mana2 kotak komen atau pun di kotak sembang, kerana itu lah ibu tak balas ziarah.

Btw, projek kemaskini ini akan memakan masa. Berpinau2 juga mata ibu nak meneliti nya.. :))











kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

8 kawan ibu yang hebat:

Nadiah Sidek said...

hehe..mana la tak berpinar mata tu...dh cukup limit dh pun :D

NzA said...

gitu ke???? rupanya ada limit gak kalu jd follower...susah gak ye...

Eta LaZiM said...

Kak Yong kena ajar mama guna Google Analytic lah pas ni.... heheheheh

♥MAMASYAZA♥ said...

yup betul kata mamaqaypo...su pun tak pandai sgt nak guna google analytic tu...selamat hari raya yong..

♥cybermummy♥ said...

mana tak berpinau kak yong .. 300 bloglist tu .. Adehh kalau saya mau sampai pengsan .. hehe
Dah buat kuih kak yong? Kuih tart saya skrg tinggal balang aje kak yong . huhuhu

Unknown said...

nadiah,
hahaha.. ramai benor rasanya.. walhal 300 jer.. tak tau le bila akan selesai buat revision ni.. ihikkk.. tp kalo tak buat tak leh gak.. nanti leh lah ganti follow blog kwn2 yg rajin mmeriahkan blog kakyong ni.,..

kak nza,
yer kak ade limit.. memula tak perasan pun, tp lepas byk kali klik nak follow blog kwn2 yg baru.. dia langusng tak respond.. pastu bila try follow thru dashboard , baru perasan notice dr blogger yg kita dah follow max 300 blog.. :(

mamaQaypo,
tu lah tak sempat lagi nak buat tutorial tu.. ari tu ingat nak jengah kot2 ade blog yg ade buat n3 pasal GA.. tp takat ni tak jumpa lagi..

mamasyaza,
selamat hari raya.. kadraya su dah tepek dah..esok nak raya, tp sempat lagi nak jengah blog ni..

cybermummy,
xper tinggal balang tu menunjukkan kuih tu conform sedap.. sbb tu laku.. takdan nak tunggu raya,..

Suhana Shahril said...

Salam kakyong,
Ana dah amik kad raya kakyong & tampal dlm n3 pada 13 sept yg lalu.Hehe..lagi advance..kakyong x soh amik pun..ana dh amik dulu..kekeke...

Unknown said...

bnyak kerja kak yong.! tapi jgn lupakan daku yek kak yong!!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .