Wednesday, May 12, 2010

Home » , » My CommentLuv - apa yang perlu anda buat semasa tinggalkan komen

My CommentLuv - apa yang perlu anda buat semasa tinggalkan komen

.
Salam ceria hari rabu semua,


Sudah beberapa hari ibu menggunakan kotak komen CoomentLuv by Intensedebate ni... hmm, so far okay, senang ibu nak return ziarah.. hanya klik pada 'my recent post' tu jer... cuma ibu perasan ramai juga yang tidak tinggalkan link semasa tinggalkan komen.




So, ini sedikit request dari ibu.. sila ikut ya.. bukan untuk ibu sorang tapi untuk mutual benefit.. you all tinggalkan komen, once ibu reply, ibu boleh terus terjah ke bog you all.. mudah kan..

Apa yang kalian perlu buat semasa tinggalkan komen :

sila refer rajah/foto diatas untuk rujukan no.
  1. site url : sila isi url blog anda , contoh : http://kakyong72.blogspot.com  (note : kotak site url ni kadang2 dia kuor lambat siket.. jadi harap sabar menunggu ya..) sebaik anda mengisi url blog anda.. CommentLuv akan detect n3 terbaru anda. namum ada juga situasi CommentLuv ni tak kuor @ tak detect lah tu.. jangan tanya ibu kenapa jadi macam tu.. sebab ibu pun tak tahu.. yang penting anda isi url blog anda.
  2. name : ini biasalah semua akan isi kan..
  3. email : yang ini tak isi pun tak apa.. tak wajib, tapi jika anda ingin subsribe komen di n3 tersebut, sila isi email anda. Maknanya, bila ibu reply komen anda, anda akan terima notifikasi (ade ke perkataan notofikasi) di kotak email anda.
  4. subscribe : sila pilih subscribe to 'All new comments', jadi anda boleh baca komen rakan2 yang lain untuk n3 tersebut di inbox email anda.

That's all yang perlu dibuat sebelum anda tekan button "submit comment"

Selamat beramah mesra di blog Catatan Ibu.. semoga penerangan ini membantu anda.



p.s :
Hari ini 12 May 2010  Hari Jururawat Sedunia..  Selamat hari Jururawat untuk semua yang berkhidmat dalam bidang kejujurawatan... terutama untuk Ismayanti, semoga cepat sembuh dan dapat berkerja semula.





kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .