Tuesday, October 5, 2010

Home » » Ibu tak reti buat watermark

Ibu tak reti buat watermark

Salam bahagia dan salam ceria






sila klik pada tajuk entry untuk meninggalkan komen..  


MInggu lepas, ada kawan blogger yang bertanya tentang watermark, yang ibu dok chop atas gambor-gambor di blog ini.



Sebelum ibu menjawab soalan ini - ni ler ibu nak request, jika kome bertanya di formspring ni.. sekurang-kurangnya tolong le letak/tinggalkan url blog ataupun alamat email. jadi senang ibu buleh terus jawab ke email kome. Sebab yang ni takde tinggalkan nama @ url blog @ email, maka ibu jawab secara lepas bebas di sini ya.

Untuk pengetahuan yang bertanya, juga untuk kome sekalian :
  • ibu memang tak reti nak buat watermark.. sebab ibu tak ade software Photoshop.. jenuh try download... hapah pun tak menjadi. Jadi memang tak leh nak ajor cara buat watermark. maksud watermark di sini adalah watermark yang bersimbol ala2 macam chop mohor ni.
  • watermark yang ibu punya ni pun adalah hadiah dari giveaway..

Btw, jika inginkan watermark berbayar @ dengan ertikata lain - nak beli watermark yang comel2 pada harga berpatutan, boleh le singgah kat sini
yang ini watermark kedai online ibu... beli pada harga RM5 dari Whitey Mommy gallery... chomel kan... 


Kenapa watermark ??

Sebab kita tak mau orang amil gambor kat blog kita & guna untuk tujuan lain, tanpa kebenaran. Jadi bila ade watermark, kalo orang guna gambor kita untuk tak elok ke.. ade le kengkawan leh kabo kat kita. Jadi boleh la kita amik tindakan yang sewajarnya. Contoh, leh refer n3 kat blog Yatie Chomeyl - Bertindak segera bila gambar/entry anda di curi


sekian.. tujuan nak menjawab dengan ringkas.. sudahnya berjela2 juger..



kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .