Friday, October 22, 2010

Home » , » Sikap fleksibel mampu mengubah cabaran menjadi peluang yang hebat

Sikap fleksibel mampu mengubah cabaran menjadi peluang yang hebat

Salam bahagia,

Ibu sebenornya sedang belek2 buku kat rak buku.. lama juga tak membelek buku2 yang ada.. 2,3 hari lepas, ibu ade le amik buku ni “Positve Living by Vera Peiffer


positive living-vera


Just nak share statement yang ni
“My flexibility allows me to turn challenging situations into amazing opportunities”

Kalian camana? Adakah sikap anda cukup fleksibel dalam menangani isu2 di rumah, di pejabat dan di mana jua…

Masa ibu bekerja tu, boleh kata semua bos akan cakap yang mereka senang bekerja dengan ibu, sebab ibu ni fleksibel.. dan sikap fleksibel ibu ni lah yang banyak membantu mencepatkan kerja dan penyelesaian masalah. 

Kadang2 ibu terpikir juga.. betul ke fleksibel atau kerana aku ni tak banyak songeh… ?!! dan kerana sikap tak banyak songeh ibu ni lah ibu rasa ibu masih cool lagi menghadapi apa jua umpat keji orang dan mensabarkan diri dengan setiap kekurangan yang ada.

Kalian camana.. senang ke nak switch diri menjadi fleksibel??!! 

ini maksud 'flexible' diambil dari link kamus.net


jika ikut definisi bahasa melayu >>> mudah disesuaikan, mudah bertolak-ansur @ bertimbangrasa






kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .