Friday, October 8, 2010

Home » » Oneway traffic = blogwalking palsu

Oneway traffic = blogwalking palsu

Salam bahagia dan salam ceria..




sila klik pada tajuk entry untuk meninggalkan komen..


Anda perasan tak ibu ade tepek banner merah ni di sidebar... kenapa??!!

logo no ibu dapat dari blog once.i.talk

dan hari ni kat formspring ada yang bertanya tentang one way traffic.



Actually 1-2 minggu ni, isu ini sudah menjadi 'perbualan' hebat dikalangan blogger. Untuk mengetahui dengan lebih detail... boleh rujuk di link ini :


Camana nak detect hal2 camni...? KIta ni dah le tak pandai IT... jadi sebaiknya, kita balas jejak mereka yang tinggalkan link yang betul. contohnya bila kita halakan mouse kat nama orang tu (yang tinggalkan mesej di kotak sembang), kita akan nampak link namablog.blogspot.com ataupun namablog.com. Yang kita pasti namablog itu adalah genuine..

kalo nampak yg pelik2, contoh  bila klik kita dibawa ke blog nama lain.. maka next time dia tinggalkan mesej di kotak sembang... boolayan sahaja lah. 

So, sekarang ni ibu hanya balas BW mesej di shoutbox utk nama2 @ yang biasa nampak jer... i mean genuine.. bukan palsu... hahahah... susah jugak nak identify kan.. tapi kalo rasa url dia pelik jer. Toksah layan la. 

Lastly, ibu tak sure adakah ibu telah memberi gambaran yang jelas @ tips yang betul tentang one way traficc ni... kena tanya @ selidik dengan blogger otai..  btw. SAY NO TO ONE WAY TRAFFIC.. boleh baca luahan hati seorang blogger di sini -- Tak sangka ada yang blogwalking palsu... Sungguh tak jujur

p/s :
ibu pernah mencuba marathon utk bw ke 100 blog.. but it tooks me 4ever.. sebab ibu suka bw sambil membelek, tak best rasanya kalo takat tinggalkan mesej di kotak sembang.. mesti juga nak godek2 n3 empunya blog..






kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .