Saturday, December 18, 2010

Home » » AutoPing Entri di BlogLarian FB

AutoPing Entri di BlogLarian FB

Salam bahagia,

Ping n3 ni adalah satu cara untuk UP kan trafik blog. Anda tahu? Winking smile 

Ibu dah lama tahu pasal Ping ni, tapi selalu lupa & malas nak ping.. huhuuu, dok harap trafik datang sendiri pun tak leh jugak kan… lebih lagi zaman meleset ‘masa’ untuk BW. Ada banyak url untuk ping blog.. nanti kita kongsikan. (next n3 lah yer)

Dan yang terbaru owner Bloglarian dengan murah hati dah sediakan flatform di FB untuk anda pingblog.



Dah join bloglarian?? Ibu dah… ni bukti.. Ibu dalam senarai blog ke-62

bloglarian-list62
Ibu dah berada dalam senarai bloglarian sejak 7 Dec 2010. Jika tengok statistik Google Analytic, dalam tempoh 10 hari jumlah trafik dari blog larian adalah 61. Winking smile 

GA-referral-7to17dec2010


Pada ibu, Alhamdulillah, walaupun total visit untuk 10 hari hanya 61 (daily avg : 6), kira okay lah kan untuk blog picisan ni. Lebih lagi dalam keadaan ibu yang tak sempat nak BW (ade bW tapi tak sampai belas2 blog pun.. huhuu) lately ni..  Jadi kehadiran pengunjung dari bloglarian, teramatlah dihargai. Jika dah singgah tu, sila lah tinggalkan pesan yer.. buleh kita berkenal-kenalan.

Cuma yang tak bestnya >>> ibu masih belum sempat nak explore kawan2 yang dalam senarai bloglarian… ade lah yang ibu dah jengah.. berdikit lah yer.. sebab nya ibu beri keutamaan pada yang tinggalkan komen di n3 dulu.


meh baca pesanan dari Owner bloglarian :

Pendaftaran AutoPing di BlogLarian FB
"Assalamualaikum... Kepada semua penghuni rumah sewa BlogLarian, BlogLarian kini sudah ada di FaceBook dan kami akan menyediakan khidmat autoping en3 untuk anda. Anda hanya perlu membuat satu en3 dan melakukan perkara di bawah:
 

  1. Pastikan blog anda sudah tersenarai di BlogLarian
  2. 'Like' BlogLarian FB
  3. Buat satu en3 bertajuk ' AutoPing Entri di BlogLarian FB' dan letakkan banner di atas dalam en3 anda
  4. Letak no rumah anda dalam BlogLarian
  5. Kongsikan keburukan atau kebaikan BlogLarian yang telah anda rasai (Ringkas je sbg feedback untuk admin)
  6. Komen di en3 ini berdasarkan format berikut.
    1. no. rumah
    2. link en3 anda
    3. link feed blog anda cth: http://coklatchoc4u.blogspot.com/feeds/posts/default
  7. Penyertaan di buka hingga 24/12/10
  8. Beritahu jiran anda jika berkelapangan :)
Contoh en3 yang telah autoping seperti yang ada di hujung bawah sebelah kiri di BlogLarian. Anda juga boleh berkongsi pendapat di BlogLarian FB atau berkenalan dengan ahli BlogLarian yang lain di FB. 
Sumber: Furdunesia@nline "


salam bahagia buat semua,

kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .