Friday, December 31, 2010

Home » , » Menukar header lagi

Menukar header lagi

Salam bahagia dan salam ceria,


Header lama.. akan disimpan untuk sementara.. konon2 nak sambut tahun 2011 dengan imej lebih segar… hehehe.. segar lah tu.. Smile with tongue out


Header pertama hasil sentuhan photoshop.. ambil masa sungguh untuk membuat background.. belum expert lagi kan.. Asalnya dibuat dalam bentuk transparent. Tapi besar sangat file .png, maka dengan gigih dibuat background dan ke tukar ke file .jpg yang lebih ringan.


header-dec2010


Header ke-2, hasil sentuhan photoshop, corel draw (download yang percuma, tak banyak menu yang berfungsi, tapi tetap berguna) dan photoscape. Menggunakan corel draw untuk menghasilkan background ni.. ntah apa2 effect yang diguna… akhirnya dari biru terus jadi hampir putih… Winking smile







dan ini header, hadiah untuk Adyani.. (hadiah hasil dari sesi Jom teka-teka beberapa minggu yang lepas) telah disiapkan beberapa hari lepas.. ini juga hasil gabungan Photoshop, Corel Draw & Photoscape.



header-adyani1-test1



Ada sedikit pembaharuan di sini… konon2nya lah… tapi mungkin akan diubah lagi.. hasratnya hanya untuk meringankan blog.. blog Ibu ni dah semakin memberat... juga supaya sedap mata memandang... 

1. Ubah kelebaran menjadi 1200px.. dan tukor ke 3 column.

2. Nak revamp bloglist.. dan semua list blog akan disimpan terus di Senarai blog terpilih kakyong[dot]com©. Kecuali untuk mereka yang rajin beramah-mesra dan blog yang ibu suka terjah dan link penganjur contest, masih tetap disimpan di sini.

3. Nak buat background baru dengan idea sendiri… konon2nya lah… Winking smile


Sekian, sekadar catatan empunya blog, yang masih baru berjinak2 dalam mendesign header..


salam kasih sayang untuk semua

kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .