Friday, August 21, 2009

Home » , » boleh follow 300 blog ajer

boleh follow 300 blog ajer

Salam buat semua kawan ibu,

hari ni lewat petang baru dapat menaip n3 ini. huhuuu... semakin hari, semakin lewat dapat bersiaran.. :( bagaimana pun hari ni cuma nak kabo, laptop ni asyik buat hal jer.. jap2 terputus connection, jap2 jammed... banyak kali plak nak kena restart.. rasanya kena restore semula windows ni.. tak pun memang kena antor g servis.

yang bebenornya, hari ni ibu nak kaborkan, untuk kawan2 ibu yang baru.. ibu nak minta maaf sangat2.. sebab ibu tak leh nak FOLLOW blog kalian, cuma boleh add link ajer. Buat yang belum tahu, link kawan2 ibu, ibu simpan semuanya di kakyong's bloggerlist. Jika yang baru jadi kawan ibu dalam minggu ini atau minggu lepas, dan kalian jengah2 situ & dapati link blog kalian belum ada.. jangan le riso yer.. sebab ibu memang belum update lagi.

Kenapa ya ibu dah tak boleh FOLLOW ni.. bukan ibu suka2 tak nak FOLLOW dan bukan sengaja pula ibu tak nak SUPPORT blog kalian, tapi kan... kuota yang ditetapkan oleh blogger.com hanya 300 jer... jadi ibu ni memang dah terlebih2 sudah... :D sungguh2 daku ni kemaruk berblog.. sampai tak sedor sampai 300 dah blog ibu follow.. cuma la ni kena jadi @ belajar jadi follower yang baik plak.

kalo tak caya.. tengok bawah ni...

Dengan ini, pastilah banyak peluang contest atau giveaway yang bakal ibu terlepas... terutama giveaway dan contest yang memerlukan jadi FOLLOWER.. :D

hehehe.. tapi itu bukan halangan untuk ibu terus berblog dan berblogwalking dan berkongsi2 dengan kawan-kawan ibu. Cuma ibu harapkan pengertian, jangan ada yang marah atau kecil hati bila ibu tak jadi FOLLOWER.. yer lah, bila dah jadi camni.. tak leh nak UPkan motto "u follow me, i follow u"

Insya Allah, ibu tetap harapkan perkenalan dan ukhwah yang berpanjangan bersama kawan2 ibu yang ada.. samada yang baru atau lama.. masih ramai rupanya yang ibu belum betul2 kenal.

Tentang hasrat ibu untuk mem'PRIVATE'kan Catatan Ibu.. hmm, ibu masih memikirkan nya.. lagipun dengan tanggungjawab di rumah yang ada kini, dengan kerja part time ibu, rasanya masa ibu untuk blogwalking dan beramah mesra agak terhad. Dan mungkin kerana kesibukan di rumah seharian, letih dan penat, mood ibu pun jadi tak menentu.. blog ini ibu jadikan terapi.. tapi bila melihat taidak ramai kawan2 yang sudi tinggalkan pesan, kadang2 terapi itu menjadi sesuatu yang buat ibu 'down'.. tak mengapalah jika kalian tidak dapat memahaminya. Mungkin ibu yang 24 jam di rumah ni emosi nya tidak sama seperti ibu2 yang bekerja.. sebabnya ibu2 yang bekerja, kurang2 bertemu kawan2 secara fizikal.. tapi ibu ni hanya mengharapkan sahabat maya sahaja.. sesekala boleh lah berbual2 dengan jiran sebelah tatkala menjemur kain.. itu pun 1 @ 2 kali dalam seminggu pun sukar.

Ibu pun tak salahkan kawan2 blog yang tidak dapat meng'akses' internet dari ofis.. jika dapat akses dari ofis pastilah kalian dah lama jadi pemblogger tegar seperti kakty contohnya lah.. Ibu pun pernah tinggalkan komen @ statement.. "sekiranya ibu masih lagi bekerja, pastinya ibu tak berblog seperti hari ini.."

Insya Allah, jika kesampaian niat ibu untuk memPRIVATEkan Catatan Ibu.. ibu akan menjemput kawan2 ibu yang setia dan dekat di hati ibu, walau ibu sudah jarang blogwalking @ kalian juga jarang berkunjung ke Catatan ibu, tetapi ibu tak nafikan ramai kawan2 ibu yang dekat di hati ibu. Ibu fahami kesibukan dan kekangan masa kalian, ibu sangat2 hargai kawan2 ibu yang sudi beramah mesra di setiap n3 ibu walau menjengah ke mari hanya sesekala.. tak perlu lah ibu nyatakan siapa kalian, kalian tahu kan.. ;)

Dan kerana keterbatasan waktu juga, ibu hanya membalas kunjungan kawan2 ibu yang selalu beramah mesra.. jadi jika ada yang merasa ibu tidak berkunjung ke blog kalian.. silalah tinggalkan jejak di kotak sembang atau pun beramah mesra di kotak komen ibu. Jika punya kesempatan masa, ibu pasti akan berkunjung juga ke blog kawan2 ibu yang lain.

Ibu tahu ramai yang kata, "tidak tahu nak komen apa".. ibu tak kesah, kalian tulis lah apa sahaja.. asal ibu tahu kehadiran kalian di blog ibu.. sekurang2 nya berilah salam.. susah sangatkah untuk menaip sepatah dua kata..

Pada yang baru menjadi kawan ibu, cuba lah guna kan ruang waktu yang ada ini untuk kita sama2 saling mengenali. Kalian akan dekat di hati ibu, bila ibu dapat peluang untuk mengenali bukan setakat tulisan, buah fikiran kalian tetapi juga ahli keluarga dan aktiviti kalian. Namun jika kalian tidak pernah menyapa ibu tiap kali berkunjung, gimana mungkin ibu akan mengenali. *Macam berlagak lah pulak.... namun hakikatnya memang terpaksa menggunakan prioriti yang begini.. *

Namun ade juga beberapa kawan ibu yang ibu tidak dapat nak tinggalkan komen di blog.. sebab masalah word verification yang keluar separuh.. seperti ini :

Jika dah jadi macam ni, memang ibu tak dapat nak tinggalkan komen. Kemudian ibu cuba cari kotak sembang.. tak ade pulak.. Jadi, pada kawan2 ibu yang juga baru berjinak2 dengan blog, sila letakkan satu kotak sembang ya.. senang kawan2 lain nak tinggalkan pesan jika kotak komen tak mesra alam. heheh..

So untuk yang menggunakan wordverification, ibu nasihatkan sila lah tukar setting kotak komen ke pop-up windown @ full window. Sebaiknya, turn off ajerlah word verification ni. ;) Sebab nya, ibu ni kalo dah 2 kali kena tendang sebab wordverification yang silap, ibu memang dah jadi cemuss nak tinggalkan komen. kalo ade kotak sembang, ibu tinggalkan pesan di kotak sembang jer. Dan satu lagi, jika anda moderated kotak komen anda, sila lah turn off kan wordverification.

Ibu memahami ada yang kekalkan wordverification sebab tidak mahu terima komen2 spam.. percayalah.. sepanjang ibu aktif berblog ini, mungkin sekali ajer kot ibu pernah terima komen spam.. tapi masa itu ibu masih On kan wordverification.. sejak itu tak pernah terima lagi komen spam.. kalo ada pun, anggap lah asam garam berblog.. lebih2 lagi bila blog yang menjadi bacaan ramai.. lain lah jika PRIVATE.. tak yah lah nak riso pasal SPAM kan..

Hmm.. apa lagi ya yang ibu tak sentuh.. rasanya cukup lah dulu buat masa ini. Buat semua, selamat berpuasa, selamat bertadarus, selamat menghayati Ramadhan.. malam ini adalah malam pertama solat terawih.. ibu di rumah ajer dengan anak2.

nota kecik : ibu belum sempat lagi nak analisa kunjungan terhebat & pengomel terhebat.. untuk JUlai 2009, ibu gabungkan menjadi 1 award sahaja.. mungkin ada 2 @ 3 orang yang bertuah bulan ni.. Maaf ya.


kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

27 kawan ibu yang hebat:

MiszMama said...

Samelah kite..dok umah dgn ank2. semenjek beranak pinak, tak tau bile boleh join tarawih kt masjid.. kene tunggu bile ank2 dah besar sikitlah nampaknye..moga dipanjangkan umur kite ye kakyong untuk terus membuat amalan sunat n wajib.

NzA said...

salam kakyong..
pjg lebar curahan hati ye... kekdg ada kekwn dh komen 2-3 kali ttp xdpt respon..2 myb wat mrk menyepi kot..ttp daku xkisah..mmg muka sposen...hi,hi,hi..oklh slmat brtawarikh n brsahur pg nnti.

Unknown said...

kak yong sayang..slmt berpuasa dan mymbut ramadhan...patutla kak yong tak boleh jd followers kat contest pki shawl tu kan...ruginyaa..!!
oh ya..yg kluar verificaton separa tukan..mmg menyakitkan ati..ekekek

mama tisya said...

salam kakyong..just nk share info kalo kotak komen tu kuar sekerat just tekan tab byk kali so akn kuar sepenuh nye kotak komen and word verification tu...cuba la try byk kali

Ummi Hanie said...

salam kakyong..hurm dpt info baru ttg limit blog yg buleh difollow...thanx 4 sharing..

samelah kiter..stay at home mom..(SAHM) tp sdg blajar2 jadi WAHM yg berjaya..klu kakyong kata kureng mase dptblgowalking tu,Hanie paham bebenor sbb situasi kite hampir seropa....

Unknown said...

miszmama,
ikutkan kat rumah pun bleh buat sunat tarawikh ni.. tp kalo buat pun anak2 dok naik atas tikor.. baik tadaruss jer lah dgn anak2..

kak nza,
kalo ade org kata saya tak jengah blog dia slps dia komen kat blog saya, terpulanglah.. sbb saya rekod brp kali saya jengah blog kwn2 & juga saya ade rekod komen kawan2 utk setiap bulan.. :D
kalo ade yg tak puashati, saya ade bukti... ;;)
tp kalo ade yg x puashati & rasa saya x respond.. mungkin saya yg terlepas pandang.. :p

zh-ena said...

salam kak yong..

baru ena tau yg ader gak limit utk jd follower nie..

selamat menyambut bulan pose kak yong

Unknown said...

hada,
hahahaaa... kdg2 boleh inform kat tuanpunya blog kalo ade kotak komen.. ;)

mama tisya,
terimakasih tips tu.. nanti boleh di coba.. kakyong dah jengah semula ke blog tu & bbrp blog yg lain tu.. hehehe.. depa dah tukor setting kotak komen.. ;;)

ummi hanie,
nak buek camno kan.. tp hari2 mesti nak jengah jugak.. tu pasal lah amik peluang bila nak BF aliya, atau lipat kain, dok depan laptop.. :D

ummuabdullahsyaakir said...

Salam kak yong..barulah ku tahu yang nak follow ni berlimit juga rupanya..tapi klu followers tu blh ea nak berapa ramai pun,kak yong? Sebab ada juga blog yg saya jumpa dekat 800 org followernye(blog ajar tutorial..hehe)

Semestinya kak yong tak perlu perjelaskan lagi sebab kak yong mmg blogger yg tegar-ku tabik spring utk kak yong dari ku kenal mu kak ^_^

ummuabdullahsyaakir said...

kak yong,nk request blh x?Klu kak yong ada msa blh tak buat tutorial camne nak godek google analisis tu?

ummuabdullahsyaakir said...

kak yong,nk request blh x?Klu kak yong ada msa blh tak buat tutorial camne nak godek google analisis tu?

♥MAMASYAZA♥ said...

dear kak yong...selamat bangun sahur n selamat berpuasa

Ummi Salsabila said...

byknyer kak yong follow blog.da smpi 300.kwn2 blog ni pun mmg byk kan.:)

kak yong,if kite xdtg sini lame sikit jgn kecik ati ye.kdg2 xsempat nak bloghop.:)

tp singgah ttp sinnga blog kak yong.msuk dlm senarai wajib ni.

ibu hannAqeel said...

salam k'yong. k'yong ni dah macam otai blogger tau. follower pon dah ratus2.melawat blog k'yong ni pun terapi utk saya. :D

Yan said...

salam kak yong...
lame juge yan tak menyinggah..
letey betul skang.. cepat betul ngantuk..
semalam jek sempat taip entry.. autopublish smpai 4 hehehe... tp nak blogwalking.. 1-2 jek sehari..

selamat berpuasa ye kak..

yan sangat2 setuju pasal word verification tu...
klu boleh mmg nak mintak semua tak yah on.. leceh tul dah taip2 komen.. nak kene verify word plak.. kecik beso kecik beso kadang tulisan tu hehehe..

bagus tul kakyong rajin updet follower n bloglist.. yan ni nak blogwalkingpun payah inikan plak nak updet kawan2 baru.. ramai dah follow yan..... tp yan follow up.. teruk ekk.. heheheh..

Yan said...

opss kakyong baru tingat ape sebenarnye yg yan nak tanye kat akak..
siang tadi siap macm nak sms.. tp kalau sms cemane plak kakyong nak explain..
pasal google analyst ke ape tah yg aritu kakyong bitaukan..
yan aritu dah try.. pastu paste... tp pelik ler tak appear papepun kat blog.. cemane nak cek balik.. huhu

Anamarza said...

salam kak yong,

slmt berpuasa...ya la kita yg duk umah ni jarang dpt bersembang ngan kwn2..nasib baik la ade teknologi intenet..klau tk kita jd katak bwh tempurung jer la....

Dayah @ Real Ummu said...

salam kyong..
terima kasih kerna memahami situasi kami-kami yang tak buleh akses blogspot dari ofis..

moga terus menghadapi hari2 mendatang dengan penuh ceria...barkawan biar beribu..berkasih biar 4. ( bapaknya dan 3 anaknya ).hehhe

Nadiah Sidek said...

sy tak jd follower kakyong tp sy sentiasa follow blog kakyong. ekeke. tp follower jgk la tu namanya, kn? cuma bkn secara rasmi je :)

slmt berpuasa kakyong!

Ummu Mishkah said...

samalah kita kak yong... malam tadi kat rumah jer dgn muhammad.. kakak2 ikut baba ke surau...

Unknown said...

ena,
kakyong pun baru tahu.. bila dok klik button follow.. naper lah tak respond2.. bila check kat reading panel, baru perasan mesej tu... :D

UAS,
tiada limit utk followers satu2 blog.. ade gak blog yg ade follower ribu2..cam blog paknil..

buat Yan & UAS
pasal google analytic tu.. nak godek camner tu? apa yg boleh di analisis & camner nak tengok data ker?
Yan, dia memang tak kuor apa2 kat blog.. :D
kena masuk ke url ni http://www.google.com/analytics/ & analisa data2 nya..

nanti kakyong cuba buat n3.. hrp2 dpt buat sesimple mungkin...


mamasyaza,
selamat bangun sahur gak.. anak2 dah besor lagi lah cabaran nak bangun sahur ni... teringat pulak masa kecik2 dulu.. kan main seksa nak mengejut tiap sorg.. mcm2 kerenah..

US,
faham.. kita ni kan sama2 SAHM..
aliya suka tgk aksi aufa... :D

ibu hannAqeel,
terima kasih tinggalkan jejak.. kakyong rasa belum kenal sgt ni.. takde gambaran dlm pala ni bila tengok nama ibu hannAqeel ni.. Insya Allah, harap2 nanti leh kenal dgn baik..

Yan,
agaknya sbb kakyong dari dulu suka rekod apa yg kakyong buat.. lagipun follower makin ramai, yg kakyong follow pun ramai.. kdg2 lupa saper yg dah lawat, saper yg tak.. lgpun buat buat rekod memang leh tahu lah, saper yg kakyong tak pernah visit dlm sebulan...heheh.. pastu kena lah juga jengah..

anamarza,
yer betul2.. syukur ade medium blog, FB ni kan.. kalo tak mau tensen dok bcakap dgn kainbaju, pingganmangkuk jer... :))

dayah,
hehhe.. tp kakyong frust sehari dua ni sbb tak leh nak tinggalkan komen di kotak komen dayah, dia segan nak kuor.. klik2 tak mo kuor.. adoiii la.. so tinggal kat kotak sembang jer..

nadiah,
tak jd follower ke.. rasa2 mcm ade.. jap nak check.. heheh.. memang xde.. tp nadiah ade sign guestbook... ;)

ummumishkah,
ehhh, bagus nya mishkah & fajar ikut ayahnyer ke surau... kecil2 dah didedahkan dgn semua ni..

sya said...

salam kak..
tau tau, saya akan sangat rajin memberi komen pada blog yang kotak komennya mesra alam, bermakna tak ada word verification...
kadang2 macam frust aje bila dah tulis2, alih2 word verification keluar.. penat tau carik idea tulis komen.. :P

dan, saya sangat suka bagi komen kat blog yang update hari2... macam blog kak yong.. :D

ALoNa CintamaniszLite said...

Ye ker kakyong..leh folo terhad 300 blog aje?? hmm..baru sy tau ni..hehe..

Naseb bek kakyong dah sempat ber-folo-folo'an ngan sy dulu..kehkehkeh..

Kak yong dok mana? Ipoh ye? Tang mana ye?

Precious said...

Selamat berpuasa K Yong. Senang2 jom join Lets play a game and win a prize, too!. Jom eh!

Nadiah Sidek said...

hehe..nadiah ni mls skit nk mendaftarkn diri sbg follower. tak tau la knp. rs mcm tak praktikal. kdg2 duk jd follower berdaftar tp sbnrnya bknnya follow pun - mgkn nk ambil hati pemilik blog je kot..huhu. sbb tu nadiah tak letak follower kat blog nadiah tu. kang tgk follower ramai tp yg duk tinggalkn komen brp kerat aje la..huhu..kdg2 mmg rs sedih tp takpe la...lgpun blog nadiah bknnya menarik pun. hehe

U-jin said...

ho camtu ker....byk gak tu...caiyok kak yong...

Unknown said...

sya,
terima kasih sya, sya memang antara yg ngeTOP beramah mesra di blog kakyong.. :)
cuti sekolah lama yg cikgu... :D

Cintamaniszlite @ Alona,
heheh.. dekat2 dgn area Tasek.. dekat juga dgn Restoren Mee Rebus Ramli...
tu lah, ingat nak review mana2 blog yg nak stop follow.. tp xde masa lah pulak nak belek satu2..

Precious @ kak lili,
selamat berpuasa jua buat kak sekeluarga.. semalam dah jengah game tu.. alahai, idea belum nak mari lah kak.. nanti ku dtg jengah lagi ya... sampai raya kan game tu..

nadiah,
dulu kakyong suka tukor2 template (sblm reti nak customize sendiri), so supaya link semua tak hilang, jd kakyong follow blog.. lagipun kalo tak jengah ke blog, boleh baca di google reader..
aper pulak tak menarik, byk info juga.. maklum lah dok diperantauan mesti byk perkara baru yg hendak dikongsi kan..

u-jin,
dah sihat? terima kasih ... heheh.. :D

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .