Friday, April 3, 2009

Home » , » 084 Menuju Puncak : tribute for Yuzrah Mahmud

084 Menuju Puncak : tribute for Yuzrah Mahmud

TAHNIAH BUAT SAHABATKU YUZRAH MAHMUD.. kerana keazaman yang kuat, akhirnya telah sampai ke puncak KINABALU.

Yuzrah ni kakyong kenal semasa sama-sama belajar di matrikulasi UUM di Kulim Kedah. (back to year 1990). Masa kakyong join silat-gayung dulu, yuzrah ni la sparing-partner.. tapi belajor gayung tak habis ke mana pun.. stop bila masuk UUM.. rasa macam tak de stamina, tengok depa punya training yang tough bebenor.

Yud.. aku sangat jeles sebab kamu dah menawan gunung kinabalu.. agak-agak cam aku ni ada peluang tak.. heheh.

Laluan menuju ke puncak penuh berliku, tidak seperti hi-way. Begitu jugalah kehidupan kita semua, tidak terlepas dari liku-liku dan selekoh berbahaya, cuma yang berbeza nya liku & selekoh kehidupan ini tidak dapat kita ramal apatah lagi menduga nya. Setiap kita punya puncak kehidupan tersendiri, jika puncak itu yang ingin kita jejaki, maka harus lah kita sentiasa punya semangat yang tinggi, bukan setakat azam yang kental tetapi juga jiwa dan emosi yang mantap.


kalo suka dengan n3 ni, sila tekan yer..!!

7 kawan ibu yang hebat:

Ina Hashim said...

betul tuh bib....Yuzrah aka Yud sangatlah bersemangat waja & kental orangnya

Unknown said...

Hez,
tak silap this is her 2nd attempt, 1st attempt June 2008.. akhirnya mar 2009 membuahkan hasil.. kalo berangan nak naik gunung kena lah training/exercise utk mantapkan stamina.. huhuuu.. lari tak sampai 100 meter pun dah mengah.. camno ni!?

Unknown said...

hi bib! time kasih buat entry utk aku.. sgt terharu krn dpt tmpt dlm blog ko ni.. aku pun tak pandai nak buat2 blog ni sume.. tau baca je.. anyway, mmg betul 2nd attempt. 1st attempt aku ikut trail jauh-mesilau.. dan kena ribut topan, jd tak boleh terus ke puncak.. tapi gagal sekali tak bermakna gagal seterusnya..tu la pasal aku g panjat lagi tp kali ni guna trail yg biasa pendaki guna..nak save energy!!

ala ko lagi la boleh, bdn ringan.. cuma ko kena training panjat tangga ke, bukit ke kasi kaki kuat..insya Allah boleh punya..Kwn aku Jas tu pun dah beranak pinak, boleh pun asalkan tak mudah give up!

Hez.. awak ada blog gak ke? waaa bloggers rupenya kwn2 ku..

Unknown said...

kak yuz mmg RocK!!!

tp sentimental pakat nangis nagn kak jas kat laban rata..hahahhah

Unknown said...

Salam Yud

hehehee.. berhari2 aku dok pk camner la aku nak present entry aku yg khas untuk kamu ni. 2 jam jugak ler aku godek2 belajor nak masukkan background sunrise di mountkinabalu ti.. heheh, akhirnya jadi juger. so dpt le jugak aku ilmu baru. Aku ingat nak tepek lebih byk lagi foto kamu tapi aku tak sempat nak buat fotoslide.

btw, thanks pada kamu jugak Yud, sbb share ur experience in FB.. dan aku nak tepek kat blog aku, mana tahu kalo aku berhajat nak panjat gunung nanti.. tak kira la gunung apa pun.. gunung semanggol ker..! boleh le aku tengok entry ni sebagai pembakar semangat... yes yes!

Unknown said...

maTTa,

mekasih sudi tinggalkan komen.. eh ni pun satu rombongan panjat gunung dgn Yud ker... eh, nanti kakyong link ur blog yer...

Ina Hashim said...

Yud,

hihi...ada blog gak..berkisar pasal kehidupan seharian aje

Disclaimer

Ini adalah blog peribadi. Semua catatan @ penulisan juga adalah hak milik peribadi dan pandangan penulis, kecuali dinyatakan sumbernya.

Tidak dibenarkan mengambil tulisan @ idea di sini tanpa kebenaran. Sila minta izin yer kalo nak amik idea @ tulisan di sini.. tapi tolong ler.. usah le amik keseluruhan n3.. penat tau teman memerah otak mencari idea.

Kalo kome main rembat jer n3 teman ni, memang teman tak halalkan.Jika sekiranya teman ade terjumpa mana-mana blog yang menampal tulisan dari blog ini tanpa pernah meminta kebenaran, tuan blog tidak akan teragak2 untuk request supaya n3 tersebut di'remove'.
. .